Catalog

Record Details

Catalog Search


Back To Results
Showing Item 43 of 109

Psychologie v učitelské praxi

Summary: Když pracovníci NASA hledali profesi, která by vyžadovala podobné vlastnosti osobnosti, jaké jsou kladeny na špičkové letce, počítač prý z několika stovek profesiogramů vyhodnotil jako nejbližší vhodné povolání profesi učitele. Je proto možné konstatovat, že učit ve škole je stejně náročné jako řídit raketoplán, ne-li těžší a nebezpečnější. Proč se tedy více pečuje o psychiku špičkových pilotů než o psychiku pedagogů, když zátěž je srovnatelná? Jak uvádí sám autor: „Kdyby učitelé znali a používali alespoň některé poznatky aplikované psychologie, žili by ‚bohatěji uvnitř‘, byli by spokojenější ve svém soukromém životě a též ve třídách, sborovnách či školních kabinetech by vládla větší pohoda.“ Právě k této spokojenosti by měla publikace přispět. Po jejím přečtení by měl každý učitel více porozumět náročnosti učitelské profese, přičemž toto porozumění se může stát návodem ke zvládání nejrůznějších nesnází a překážek ve škole. A pokud se některé potíže přesto nepodaří úspěšně vyřešit, nebude je touto knihou poučený pedagog chápat jako své osobní selhání. Na co se autor zejména zaměřil? Vybírá základní témata z psychologie osobnosti, z obecné, vývojové, sociální a pedagogické psychologie. Zaměřuje se zejména na „silná témata“, tedy na oblasti, které trápí naše současné učitele: zvládání nevhodného chování žáků, učitelského stresu, školních konfliktů či komunikace s problémovými rodiči apod. Připomíná také další psychologické zákonitosti, jako například chyby ve vnímání a hodnocení žáků, techniky podporující komunikaci učitel–žák a učitel–rodič, poznávání a utváření klimatu školní třídy či školy a mnohé další. ((Nakladatelská anotace)

Record details

  • ISBN: 978-80-247-3704-1
  • Physical Description: regular print
    223 s. : il. ; 24 cm
  • Edition: Vyd. 1.
  • Publisher: Praha : Grada, 2014

Content descriptions

Bibliography, etc. Note: Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky
Subject: učitelé
učitelská profese psychologické aspekty
pedagogická praxe
psychologie osobnosti
sociální psychologie
učitel a žák
pedagogická psychologie
Genre: příručky

Available copies

  • 2 of 2 copies available at Jabok.

Holds

  • 0 current holds with 2 total copies.
Show Only Available Copies
Location Call Number / Copy Notes Barcode Shelving Location Status Due Date
Jabok Library Ped-4.1/H
Pořízeno z projektu Škola jako místo, kde se vzdělává a žije: CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000325
424480040652 Odborná literatura Available -
Jabok Library Ped-4.1/H
Pořízeno z projektu Škola jako místo, kde se vzdělává a žije: CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000325
424480040653 Odborná literatura Available -

Back To Results
Showing Item 43 of 109

Additional Resources