Catalog

Record Details

Catalog Search



Využití prvků muzikoterapie ve výchovně-vzdělávacím procesu : bakalářská práce / Lucie Muchová ; vedoucí práce Vladimír Mašát ; oponent práce Pavla Šafránková

Muchová, Lucie (Dissertant). Mašát, Vladimír (Thesis advisor). Šafránková, Pavla (Opponent). Univerzita Karlova. Jabok (Added Author).

Summary:

Práce je zaměřena na možnosti praktického využití prvků muzikoterapie ve školství a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji hudbě a muzikoterapii obecně. Čtenáři stručně přibližuji historii a vývoj muzikoterapie od jejích počátků až po možnosti studia v dnešní době. Dále se zamýšlím nad otázkami muzikoterapie ve školství, jakými způsoby může být hudba při výuce nápomocná, jaké muzikoterapeutické prvky a za jakým účelem se mohou v hodinách využívat. Na konci teoretické části srovnávám osobnost muzikoterapeuta a osobnost pedagoga. V praktické části nabízím konkrétní hry, které jsou rozděleny do tří oblastí: 1. Kolektiv, konflikt, prevence 2. Rozvíjení empatie, sebepoznání, poznávání druhých 3. Koncentrace x relaxace Poslední oddíl je věnován návštěvě ZŠ Libčická, ve které jsem měla možnost některé hry vyzkoušet v praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) Plný text abstraktu naleznete v Repozitáři závěrečných prací UK
This work is focused on the possibility of incorporating practical elements of music therapy into education and is divided into both theoretical and practical sections. In the theoretical section, I will introduce the topics of music and music therapy in general. First, I will summarize for readers the history of music therapy progression, starting with its inception and leading up to its possible application to education in the present. Furthermore, I will discuss the ways in which music therapy can help address several issues in education; namely, the specific elements of music therapy that can be used within the classroom and for which purposes. At the end of the theoretical section, I will compare the personalities of the music therapist and the educationalist. In the practical section, I will introduce several particular activities related to music therapy, which are divided into three categories: 1. Society, conflict, prevention 2. Developing empathy, self-knowledge, getting to know others 3. Concentration x relaxation The last section is dedicated to my visit at Libčická elementary school, where I had the chance to try these activities in practice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) Full text of the abstract is available in the Thesis Repository of CU

Record details

  • Physical Description: 84 stran : přílohy ; 30 cm

Content descriptions

General Note:
Datum obhajoby: 23-06-2016
Dissertation Note:
Bakalářská práce (Bc.)--Univerzita Karlova. Evangelická teologická fakulta, 2016
Study Program Information Note:
Pastorační a sociální práce
Sociální práce
Awards Note:
Výsledné hodnocení: Výborně

Available copies

  • 1 of 1 copy available at Jabok.

Holds

  • 0 current holds with 1 total copy.
Show Only Available Copies
Location Call Number / Copy Notes Barcode Shelving Location Status Due Date
Jabok Library ABP-2167 424480038512 Absolventské práce Reference -

Electronic resources



Additional Resources