Využití prvků muzikoterapie ve výchovně-vzdělávacím procesu : bakalářská práce / Lucie Muchová ; vedoucí práce Vladimír Mašát ; oponent práce Pavla Šafránková
Práce je zaměřena na možnosti praktického využití prvků muzikoterapie ve školství a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji hudbě a muzikoterapii obecně. Čtenáři stručně přibližuji historii a vývoj muzikoterapie od jejích počátků až po možnosti studia v dnešní době. Dále se zamýšlím nad otázkami muzikoterapie ve školství, jakými způsoby může být hudba při výuce nápomocná, jaké muzikoterapeutické prvky a za jakým účelem se mohou v hodinách využívat. Na konci teoretické části srovnávám osobnost muzikoterapeuta a osobnost pedagoga. V praktické části nabízím konkrétní hry, které jsou rozděleny do tří oblastí: 1. Kolektiv, konflikt, prevence 2. Rozvíjení empatie, sebepoznání, poznávání druhých 3. Koncentrace x relaxace Poslední oddíl je věnován návštěvě ZŠ Libčická, ve které jsem měla možnost některé hry vyzkoušet v praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) Plný text abstraktu naleznete v Repozitáři závěrečných prací UK
This work is focused on the possibility of incorporating practical elements of music therapy into education and is divided into both theoretical and practical sections. In the theoretical section, I will introduce the topics of music and music therapy in general. First, I will summarize for readers the history of music therapy progression, starting with its inception and leading up to its possible application to education in the present. Furthermore, I will discuss the ways in which music therapy can help address several issues in education; namely, the specific elements of music therapy that can be used within the classroom and for which purposes. At the end of the theoretical section, I will compare the personalities of the music therapist and the educationalist. In the practical section, I will introduce several particular activities related to music therapy, which are divided into three categories: 1. Society, conflict, prevention 2. Developing empathy, self-knowledge, getting to know others 3. Concentration x relaxation The last section is dedicated to my visit at Libčická elementary school, where I had the chance to try these activities in practice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) Full text of the abstract is available in the Thesis Repository of CU
Record details
- Physical Description: 84 stran : přílohy ; 30 cm
Content descriptions
General Note: | Datum obhajoby: 23-06-2016 |
Dissertation Note: | Bakalářská práce (Bc.)--Univerzita Karlova. Evangelická teologická fakulta, 2016 |
Study Program Information Note: | Pastorační a sociální práce Sociální práce |
Awards Note: | Výsledné hodnocení: Výborně |
Available copies
- 1 of 1 copy available at Jabok.
Holds
- 0 current holds with 1 total copy.
Show Only Available Copies
Location | Call Number / Copy Notes | Barcode | Shelving Location | Status | Due Date |
---|---|---|---|---|---|
Jabok Library | ABP-2167 | 424480038512 | Absolventské práce | Reference | - |
Electronic resources
Version of Resource: Zobrazení plného textu (Repozitář závěrečných prací UK)