Katalog

Detaily záznamu

Vyhledávání v katalogu



Řeči o výchově / Martin Buber ; z německého originálu Reden über Erziehung ... přeložili Petr Sláma a Ruth J. Weiniger

Buber, Martin, 1878-1965 (Autor). Sláma, Petr, 1967- (Překladatel). Weiniger, Ruth J., 1982- (Překladatel).

Exempláře k vypůjčení

  • Dostupné pro výpůjčku: 1 z 3 exemplářů (Jabok)

Počet rezervací:

0 (na celkový počet 3 exemplářů)

Knihovna/pobočka Signatura / Poznámky k exemplářům Čárový kód Umístění Status K vrácení dne
Knihovna Jabok Ped-7 424480040199 Odborná literatura Vypůjčeno 22.04.2024
 Pořízeno z projektu Škola jako místo, kde se vzdělává a žije: CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000325
Knihovna Jabok Ped-7 424480040208 Odborná literatura Vypůjčeno 03.04.2024
 Pořízeno z projektu Škola jako místo, kde se vzdělává a žije: CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000325
Knihovna Jabok Ped-7 424480040209 Odborná literatura Volné -
 Pořízeno z projektu Škola jako místo, kde se vzdělává a žije: CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000325

Detaily záznamu

  • ISBN: 978-80-7429-691-8
  • Fyzický popis: 88 stran ; 15 cm
  • Vydání: Vydání první
  • Nakladatel Praha : Vyšehrad, 2017

Údaje o obsahu

Poznámka o bibliografii apod.:
Obsahuje bibliografické odkazy
Téma: filozofie výchovy > Německo > 20. století
výchova k hodnotám > filozofické pojetí
kreativita > filozofické pojetí
charakter > filozofické pojetí
philosophy of education > 20th centuries
values education > philosophical approach
creative ability > philosophical approach
character > philosophical approach
Žánr: pojednání
essays

M. Buber nebyl jen výrazným náboženským myslitelem, znalcem židovské kultury a vrcholným představitelem tzv. filosofie dialogu, ale zamýšlel se hluboce také nad povahou vzdělávání a výchovy, jež považoval za významné stavební kameny každé kultury.Předkládaný svazek obsahuje tři promluvy na toto téma. Autor v nich líčí své názory na charakter dítěte a jeho postoj ke vzdělávání, jakož i vhodné metody dobrého vzdělávání. V kontextu vztahu vychovatele a žáka zde ke slovu přichází Buberův dialogický princip. Již vzhledem k době, kdy byly druhé dvě řeči proneseny, je zřejmé, že zde jejich autor nereflektuje jen své teoretické úvahy, ale do značné míry shrnuje též výsledky své praktické činnosti - jak také v předmluvě své knihy připomíná.

Doplňkové zdroje