Summary: |
Tato bakalářská práce se zabývá dětmi z vietnamské národnostní menšiny integrovanými na českou školu základního typu. V rámci teoretické části práce nahlédneme ke kulturním kořenům či odkazu těchto dětí, seznámíme se s jistými specifiky, a to jak země jejich původu, tak dětí samotných, se zvyky, které je dosud formovaly a s jejich vlastní kulturou. V jednotlivých kapitolách budeme postupovat od obecného ke konkrétnímu, seznámíme se i se situacemi, jimiž děti prochází a s tíhou, kterou při tom musí nést. Tato tíha spočívá zejména v nelehkých rolích těchto dětí, v hledání vlastní identity a její ochraně či jakéhosi konečného vplývání do nového prostředí prostřednictvím integrace. Cílem práce je v podstatě vysledovat zlomové situace a pocity v rámci integrace těchto dětí do nového školního prostředí. Integrace by však neměla být pouze nástrojem, ale zároveň by měla být jakýmsi prostorem. Součástí práce a hlavním garantem výzkumu je pak dotazníkové šetření, ve kterém se děti vyjadřují k otázkám mapujícím tři okruhy. Těmito okruhy jsou školní prostředí, rodinný kruh, volný čas, právě na nich lze vysledovat potřeby dětí, pocity i zlomové situace, které je na této cestě ovlivnily, a právě na jejich podkladě snad lze vysledovat ideálně zaměřený přístup, který by šel dětem v tomto procesu naproti, usnadňoval jej a zároveň nabízel větší míru jistoty a bezpečí. |