Souhrn apod.: |
Absolventská práce „Inkluze očima pedagogických pracovníků” se zabývá tématem inkluzivního vzdělávání na školách běžného vzdělávacího proudu. Cílem práce je zjistit pomocí analýzy odpovědí z polostrukturovaných rozhovorů, jak probíhá inkluze v praxi, její přínosy, rizika a možná zlepšení očima pedagogických pracovníků. Teoretická část práce popisuje rozdíly mezi pojmy integrace a inkluze. Dále vymezuje samotný termín inkluze, zasazuje jí do kontextu nadnárodních a národních dokumentů, uvádí její principy, přibližuje její průběh v praxi před nastoupením dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné základní školy, popisuje stupně podpůrných opatření a představuje některé aktéry inkluze společně s jejich názory na společné vzdělávání. Teoretickou část zakončují další možné faktory ovlivňující názory těchto představitelů inkluze. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu rozhovorů s pedagogickými pracovníky, kteří vykonávají svou činnost na základních školách běžného vzdělávacího proudu. |